lite tankar, si sådär

Jag tror att många av mina kompisar ser mig som ganska snäll, eller det är iallafall den uppfattningen som jag får. Men jag är trött på de, på att vara snäll. På att alltid vara den som hör av mig och ställer upp. Självklart är det så man gör i en vänskap, man gör man är på samma plan och det är inte bara en som ger och ger och den andra tar emot. Jag förstår att många av mina kompisar/vänner har mycket med sina liv, precis så som jag har med mitt men vill man ha något så får man kämpa, vill man att ett förhållande ska funka så måste man kämpa, vill man att en vänskap ska funka så måste man kämpa, mycket. Kanske även lite mer för att en vänskap ska funka, för på något sätt så är en person i en vänskap inte lika självklar som en person i ett förhållande, så tror jag. Men som sagt, gott folk. Jag är trött på det här, otroligt trött! Jag kommer här med sluta att fjäska för folk, vill man så vet man vart jag finns. Jag är trött på att alltid vara den som hör av sig.

Hellre ensam i ensamheten än ensam i en tvåsamhet.



Hösten får mig alltid så här, massa tankar. På gott och på ont.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0