...

Härlig måndag som snart är slut, inte många timmar tills jag borde och ska ligga i sängen, ska hinna iväg till gymet innan det är sängen som gäller! Jag har tänkt på en del saker väldigt mycket, jag beundrar verkligen folk som jobbar heltid men ändå orkar släppa sig till någon form av träning. Men herre gud vad det ger mycket, en sån underbar känsla när man är färdig och helt slut men samtidigt så otroligt pigg. Nu har jag tränat en hel del sista tiden va på gymet klockan 10 i Lördags morse, igår tränade jag dock inte och jäklar tro det eller ej men jag har nästan abstinens. Jag kan förstå att man inte är så motiverande och att man inte orkar gå och träna när man kommer hem sent och bla bla bla, jag tror att det handlar om man vill, vill man så orkar man gå och träna. Man ska nog sluta ha en jäkla massa undanflykter, man måste ta tag i saker, faktiskt! Sen har jag otroligt mycket tur, jag slutar ju ganska tidigt senast 15.45 då kan jag liksom vara på gymet vid sex och träna minst 90 minuter och ändå vara hemma och duschad till innan åtta vilket är otroligt skönt, precis så jag vill ha det!

Men jag kan inte ljuga, träning har alltid varit en stor del av mig, från det att jag var 6 år tills jag var ungefär 13-14 år så har jag tränat tre dagar i veckan, men sen gjorde jag illa knät och hade ingen motivation alls, och just att min motivation är tillbaka är så skönt, knät funkar men det är långt ifrån bra, men jag står ut med att det gör ont, det får jag leva med. Jag vill inte operera mitt knä, nej då får jag leva med att jag har ont istället vilket är mitt val och jag har ingen anledning alls att gnälla över det, det är ett val som jag gör.

Nej nu gäller det, mot gymet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0