Nej men så är det...

Helgen var bra, verkligen en lugn helg. Vilket var så behövligt! Synd att helgerna går så fort bara. Men jag gillar vardagen också, inga måsten!
I söndags var det ju alla hjärtans dag vilket jag inte tror att många missade även vårat datum dag, hum heter det så? Ja, hur som helst 3 år 4 månader. Vi brukar aldrig fira en gång i månaden, kanske bara påpeka och om vi glömmer bort det så har jag ju bästis som varje månad skriver ett sms "Grattis till ännu en månad!"
Men i Söndags fick jag massa rosor, god choklad och en otrolig middag. Min pris är bäst!

Idag är det Semel dagen, inget för mig eftersom jag inte gillar semlor, mandelmassa= usch fy blä!!! Men jag ska vara helt ärlig, jag gillar dom semlorna som vi har på jobbet ( vilket troligen beror på att dom inte har blandat mandelmassan och grädden, vilket enligt mig är det äckligaste man kan göra!) Men hur som helst, nopp ingen semla har avnjutits idag, dom står mig uppe i halsen efter att i sex timmar ståt och packeterat dom. Fick till och med jobba över idag, två timmar för att folk är som galna... Men prinsen kom iaf och hämtade mig den sötnosen!

Jag har kommit på en konstig grej, jag längtar tillbaka till att jobba i ett kök, den känslan och det tempot. Känslan när bongarna bara öser in och man kollar på den man arbeter med och bara nickar och säger i kör, nu jävlar kör vi. Den känslan. Fan vilken härlig känsla och satan vad jag saknar den. Jag kan nästan om jag blundar riktigt, riktigt hårt känna den magkänslan, det pirrar i hela magen. Satan vad jag saknar att bara köra gärnet. Troligen låter det som världens skumaste grej, men ni som har varit i den situationen ni vet, HR06RE ni vet och satans vad jag saknar er också.

Hur som helst jag får väl ta tag i det och söka köksjobb men frågan är om jag vill jobba kvällar och helger. Nä,jag trivs utmärkt som det är nu, trots att jag går upp tidigt.

Imorgon ska vi på middag och tårtkalas hos bästis som fyller år.
Nej, nu är det sängen som gäller, först ska jag bara ta en riktigt varmt bad!




E: Snart fyller du år!
J: Jo, jag gör ju det.
E: Shit!
J: Men hallå du fyller ju år innan mig.
E: Jaha, ja just det ja...





Kommentarer
Postat av: Anonym

usch vad jag saknar dig jenny.. det var så länge sen vi sågs.. tiden bara springer förbi..



men jag har en lösning på ditt problem :P du och jag kan byta jobb ett tag, låter inte det bra?? haha



nää men allvarligt, vi måste SES snart..!



love u, /// Hanna <3

2010-02-17 @ 10:22:50
Postat av: Diana

Ja, det är en härlig känsla Jenny! Jag saknar det också. Men jag försöker glömma mest! ^^ Du får hitta ett lunchställe. Kramar

2010-02-18 @ 13:00:04
URL: http://diraal.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0