Midsommar i skärgården, underbart!

Nu är även midsommar över, härligt eller sjukt jobbigt att tiden går så fort? Nja, jag har inte riktigt bestämt mig än!
Midsommar började hos min vän Anna och min pojkväns familjer och en trevlig lunch, A och jag gjorde sen kransar och sen bar det av till stången! Jag dansade inte, men delade en cider med min andra vän Elle, mycket trevligt sällskap!
Efter det åkte älsklingen och jag hem och avnjöt en mycket god middag med farmor, farfar, gamel mormor och gamle morfar och alla kusinerna! Mitt på dagen var det super varmt och soligt, för att sen börja spö regna, åska och himlen var helt svart! Efter middagen blev det regn kläder och stövlar och tid att bege oss till festen, som var på en åker med partytält mycket lerigt, mina stövlar satt fint på! ;) Vid elva drog vi oss mott civilisationen med varsin cider/öl i handen och dansade fram till stägning vid två! Jag säger bara tur att jag har en bästis som är en väldigt bra försvarare, min pojkvän behöver iallafall aldrig vara orolig när jag är ute på äventyr!

Midsommardagen var seg att gå upp men jag lyckades, samlade ihop några vänner och frukost blev en 60 grams hamburgare på grillen! Sen bar det av upp till ängen för att städa, vi var inte många, jag var ensam tjej, men med ett par rosa shorts och rosa-blommiga stövlar så gick ju även det bra! Jag är stolt och känner mig duktig som hjälpte till att städa, kan man festa, kan man fan städa dagen efter! Men det var nog sista året jag städar på midsommardagen gjorde ju det förra året också! Kvällen var lugn framför TVn!

Idag har det varit helt underbart väder, nästan tråkigt att åka in till stan! Men jag ska träffa Puck imorgon, det var anldeningen! Vi kommer ha det roligt! :) Jag sov halva dagen, städade ur mitt hus och åkte hem till älsklingen för att sitta på berget och kolla när han fixade en miljards saker sen blev det lunch/middag (!) med Anna! Åkte hem vid sex med pojkens pappa, skönt att åka egen båt och sen bli hemkörd av en övningskörningspojkvän! Jag var väl hemma strax innan åtta! Väldigt skönt! Som sagt det underbara vädret, jag känner av det det svider och bränner i hela ansiktet plus
på ryggen, jag är riktigt bränd men man ska aldrig klaga när solen skiner synd bara att jag jobbar onsdag-söndag är riktigt otaggad på det faktiskt! Hade hellre varit kvar på ön, det blir min fösta sommar på tre år som jag inte är där ute i 2 1/2 måndad i strek, nu kommer jag bara åka ut ibland, det blir riktigt konstigt! Men det kommer alltid nya mål och nya hinder!

Nu är det dax för mig att krypa ner i sängen ska upp vid nio imorgon ska ta elva tåget in mot stan planen är piknik på djurgårn! Mys! Hoppas på bra väder!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0