Bästa vän!

Alla behöver en bästa vän, jag har min. Min Ellinor är bäst :)
När man tänker efter så brukar aldrig en vänskap hålla särskilt länge,eller jo, ibland! Men sen händer det något och allt förloras... Det är nog bland det värsta som kan hända, att förlora en bästa vän. Tyvärr så har det hänt mig många gånger, men varje gång så har jag kunna trösta mig hos en person. Den personen har aldrig försvunnit utan alltid ståt kvar, vi har varit kompisar så länge jag minns, ja nästan 14 år hjärtat mitt. Alla har sina perioder, och sina svakor, men vi du och jag finns alltid kvar liksom! Allt som vi har gått igenom, när du har suttit och stor gråtit i över tre timmar HAHA ja sen blev jag så arg på dig, och tvingade dig att du skulle dricka vatten så du inte skulle dö av vätskebrist, men du va helt säker på att du skulle dö. När du inte ens åt godis, jadu vännen då va jag riktigt orolig för dig. Men du ser ju, hur bra allt blev tillslut du fick det bättre. Själklart kan man blicka tillbaka på tiden förrut, och sakna de, jag saknar det! Är det fel av mig? Jag vet hur bra jag mådde när jag va påväg hem efter en sen bio en lördagkväll efter att umgåts med tre personer som jag brydde mig om. Jag tror att det va en ganska  stor förändring för oss alla fyra, självklar mest för er två...

Men somsagt, du är den ända som verkligen vet allt om mig och verkligen bryr sig!

Människor kommer in i ditt liv av en orsak, för en period eller för resten av livet. När du förstår orsaken, kommer du också att förstå hur du skall förhålla dig till denna person. När någon kommer in i ditt liv av en orsak, är det oftast för att fylla ett behov du har uttryckt. De har kommet för att hjälpa dig genom en utfordring, för att ge dig vägledning och stöd. För att hjälpa dig fysiskt, känslomässigt och spirituellt. Det kan verka som om de är sända från himlen, och det är de! De är där för det du behöver dom för. Så plötsligt, utan att du gör något fel eller på ett till synes opassande tidpunkt, kommer denna person att säga eller göra något som gör att erat förhållande tar slut. Ibland dör dom, andra gånger lämnar dom dig. Ibland provocerar de dig och tvingar dig att fatta ett beslut. Det som är viktigt att förstå är att ditt behov är mättad, ditt öde är fullbordat, deras arbete är utfört. Den bön du skickade till universum har blivit bönhörd, och det är nu dags att gå vidare.Några människor kommer in i ditt liv för en PERIOD, för att det är din tur att dela med dig, att växa eller att lära. De ger dig en upplevelse, lugn eller bara får dig att le! Kanske lär de dig eller visar dig något du aldrig gjort förut. Vanligen ger de dig en ofantlig mängd av glädje. Tro på det! Det är äkta! Men bara för en period.

Livslånga förhållanden lär dig livslånga läxor, sådant du måste bygga uppför att få en solid känslomässig grund. Ditt jobb är att acceptera läxan, älska denna människa och använda det du har lärt i andra relationer och områden av ditt liv.

Det sägs att kärleken är blind, men vänskapen är klarsynt!


14 år med min bästa vän, du vet att faller du så faller jag.
Jag skrev ett sms för länge sen till dig, kommer du ihåg det?
"Genom allt. Genom solsken och regn. Panik och ångest även genom glädje.
Både vinter, vår, sommar och höst. Allt från mörka tider till dom ljusa. Genom nätter
av skratt, till tårar som rinner. Till långt ifrån varandra och till nära, nära som ens bästa vän.
Genom allt, så har du vandrat både nära och en bit ifrån mig. Men ändå har jag alltid haft vetskapen
om att du fanns där. Föll du så föll jag. Föll jag så föll du. Och genom allt, genom alla 14 år så står
du alltid kvar. Du är min bästa vän., och det kan inget ändra på, det vill jag att du ska veta!"


Mer finns inte att säga, jag älskar dig Ellinor!


Kommentarer
Postat av: knasboll:)

Så fint skrivit av dig kansboll! Allt du skriver fasnar i mitt hjärta elelr i mina tankar. Du är så kärleksfull och har en enormt stor empati- det är det dom gör dit till dig!!

Kommer du och elle ihåg det vi tre hitta på när vi satt i solskenet en vanlig sommardag på elles balkong och skrev "Jag ligger här i solen, och tänkter,tänker på dig. Det är då jag förstår hur mycket jag älksar dig" (eller hur var det den gick?)

2008-02-14 @ 21:26:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0